Na czym polega dropshipping?

Szukasz dodatkowego zarobku? Chciałbyś pracować bez wychodzenia z domu? Myślałeś kiedykolwiek o własnym biznesie? Mamy dla Ciebie nowoczesny i łatwy sposób na zarabianie w Internecie. Nie musisz mieć dużo wolnego czasu, ani być żadnym ekspertem. Nie kosztuje to wiele. Nie wymaga rezygnacji z pracy i podejmowania ryzyka finansowego. Dowiedz się na czym polega dropshipping i dlaczego jest to rozwiązanie proste i wygodne dla każdego.

CO TO JEST DROPSHIPPING?

Dropshipping to model sprzedaży internetowej dla osób, które chcą otworzyć własny sklep internetowy. W uproszczeniu dropshipping polega na przeniesieniu procesu wysyłki towaru do klienta z e-sklepu na dostawcę –  hurtownię lub producenta. Sklep internetowy w dropshipping zatowarowuje się tylko wirtualnie, co jest możliwe m.in. dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym. Eliminuje to potrzebę prowadzenia magazynu oraz zajmowania się realizacją zamówień. Jest to rozwiązanie niezwykle komfortowe. Nigdy nie było prościej prowadzić własnego biznesu. Tak, to możliwe! Bez dużych kosztów, bez dużego wysiłku, bez ryzyka pozostania z niesprzedanym towarem.

NA CZYM POLEGA DROPSHIPPING?

Sklep internetowy bez kupowania towaru

Po pierwsze – w dropshippingu sklep internetowy zatowarowujemy w sposób wirtualny. Nie kupujemy więc na start produktów, które chcemy sprzedawać. W dropshippingu nie musisz mieć gigantycznego budżetu na start, bo nie wydajesz pieniędzy na towar. Brak inwestycji w produkty do e-sklepu niweluje ryzyko finansowe pozostania z niesprzedanym asortymentem.

Skąd bierzemy produkty na sprzedaż? Produkty wybieramy z hurtowni, które oferują szeroki asortyment w różnych branżach – m.in. dziecięca i zabawkarska, kosmetyczna, odzieżowa, erotyczna. Mamy możliwość integracji z każdą hurtownią, która udostępnia plik produktowy w formacie XML.  Zapewniają one możliwość sprzedaży dużej ilości różnorodnych towarów od ręki. W dropshippingu płacimy za pojedyncze zamówienia, dopiero w momencie sprzedania produktów w naszym e-sklepie. Daje to nam pewność zysku i duże poczucie bezpieczeństwa prowadzonej działalności. Zarabiamy na nałożonej przez nas marży.

Koszty prowadzenia firmy są ograniczone do minimum. Otwieramy własny sklep online nie zamrażając gotówki w produktach. Nie ponosimy kosztów obsługi logistycznej. Na dropshipping stać każdego.

Sklep internetowy bez magazynowania produktów

Po drugie – w dropshipping nie magazynujemy produktów, ponieważ znajdują się one w hurtowniach, z którymi współpracujemy. Brak własnego magazynu rozwiązuje problem obsługi magazynowej i ponoszenia kosztów z tym związanych. W dropshippingu sprzedajesz gdziekolwiek jesteś!

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu nie wynajmujesz magazynu, nie zajmujesz się jego logistyką, nie realizujesz – nie pakujesz ani nie wysyłasz zamówień. Taki biznes możesz prowadzić w pojedynkę z domu lub dowolnego miejsca, w którym zechcesz się znaleźć. Wystarczy dostęp do Internetu.

Sklep internetowy bez wysyłania produktów

Po trzecie – w dropshipping wysyłką towarów sprzedanych w sklepie internetowym zajmuje się hurtownia, lub producent, który wysyła towar ze swojego magazynu w naszym imieniu. Osoby, które zawodowo zajmują się sprzedażą przez Internet mają świadomość, jak uciążliwe bywa wysyłanie towaru do klienta.

Klient składa zamówienie w Twoim sklepie internetowym, a Ty przekazujesz je do dostawcy. Następnie hurtownia wysyła produkt bezpośrednio do klienta, co skutkuje krótszym czasem dostarczenia zamówionego przedmiotu. Jako właściciel sklepu internetowego nie zajmujesz się więc przygotowaniem produktów do wysyłki, pakowaniem, ani wysyłką towaru do klienta.

 W tym modelu przedsiębiorca ma duży komfort, ponieważ nie podejmuje ryzyka pozostania z niesprzedanym towarem. Może prowadzić sklep z dowolnego miejsca na świecie, ponieważ całą logistykę przerzuca na dostawcę. A co najważniejsze  – dropshipping to przede wszystkim brak konieczności inwestowania dużych pieniędzy na start. Odpadają tutaj stałe koszty zatowarowania e-sklepu i bieżące wydatki związane z wynajmem, prowadzeniem magazynu i ewentualnym zatrudnieniem pracowników – mówi Tomasz Cincio, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży RedCart.pl.

Jak zacząć sprzedawać w modelu dropshipping?

Przede wszystkim należy mieć założoną działalność gospodarczą. Hurtownie nie wchodzą we współprace z osobami prywatnymi. Całe szczęście jest ona łatwa do założenia i prowadzenia, a także generuje praktycznie zerowe koszty przy rejestracji. Gdy zakładasz firmę, masz pół roku wolnych od składek ZUS, opłacasz jedynie składkę zdrowotną w wysokości ok. 370 zł. Istnieje też wiele sposobów na dofinansowanie startu działalności, to dotacje z UE, Unii Europejskiej lub kredyty na otwarcie działalności.

By założyć firmę, należy wypełnić druczek CEIDG-1, możesz to zrobić w Urzędzie Gminy lub przez Internet (tutaj), jednak również musisz stawić się w Urzędzie Gminy, ponieważ wniosek należy podpisać. Możliwe jest podpisanie wniosku zdalnie, jednak musisz posiadać jedną z opcji poświadczenia tożsamości (podpis elektorniczny lub profil zaufany).

Integracja z hurtowniami

Dropshipping opiera się na integracji sklepu internetowego z hurtownią. Dzięki automatycznemu importowi danych z pliku hurtowni, e-sklep zyskuje dostęp do setek, a nawet tysięcy pozycji produktowych, którymi może swobodnie zarządzać w swoim e-sklepie, badając jednocześnie popyt rynkowy.

Integrację możemy przeprowadzić samodzielnie, co może okazać się wymagającym procesem, lub skorzystać z gotowych i prostych narzędzi dostarczanych przez wyspecjalizowane platformy wdrożeniowe. Korzystając z gotowej integracji możesz nawiązać współpracę z wieloma hurtowniami i dostawcami. Mamy gotowy moduł do integracji z hurtowniami.

 Gotowa integracja ma tę przewagę, że pozwala na szybki i sprawny import zdjęć i opisów, systematyczną i automatyczną aktualizację stanów magazynowych produktów oraz obsługę z poziomu panelu administracyjnego sklepu bez potrzeby korzystania z dodatkowych programów. Automatyczne aktualizacje stanów magazynowych i cen zapewnią zawsze aktualną ofertę w sklepie oraz dostęp do rzetelnej informacji o stanach magazynowych. Takie aktualizacje odbywają się kilka razy na dobę.

Co do produktów – wybierasz konkretne kategorie towarów (np. klocki dla dzieci) i określonych producentów. W dowolnej chwili możesz ograniczać lub poszerzać ofertę w swoim sklepie internetowym. Nie martwisz się szukaniem dostawców, wybieraniem produktów, jeżdżeniem po towar.

 W przypadku początkujących sklepów, które w całości chcą opierać swój sklep na współpracy dropshipping mogą one pobrać wszystkie oferowane przez hurtownię produkty. Ofertę w e-sklepie można oczywiście rozwijać podłączając kolejne integracje z kolejnymi hurtowniami.

Wybieramy hurtownię, importujemy zdjęcia i opisy produktów, a kiedy zaczynają spływać zamówienia – przekazujemy je hurtowni w celu realizacji. Na tym właśnie polega dropshipping.

Dropshipping szansą na sukces

Co zwiększa szanse powodzenia w dropshipping? Szybki i łatwy start, brak obciążających kosztów, przyspieszona wysyłka towaru z pominięciem właściciela e-sklepu docierająca do klienta nawet w ciągu 24 godzin. Sprzedawca swój zaoszczędzony czas może wykorzystać na kontakt z klientami, promocję sklepu i produktów, sprzedaż. Podsumowując, warto jest wystartować ze sprzedażą w modelu dropshipping, zwłaszcza na początku działalności.

Dropshipping będzie idealny dla osób, które stawiają pierwsze kroki w sprzedaży internetowej. Zarówno dla tych, którzy cenią sobie mobilny tryb życia, lub chcą pracować z domu.

WYKORZYSTAJ TRENDY

Sklep internetowy to doskonały pomysł na biznes. Z zakupami w internecie jest tak, że jak już się ich raz spróbuje, to ciężko się od nich oderwać. Robimy je coraz częściej i są one dla nas coraz bardziej naturalne. Zakupy w sieci robi już 62% Polaków. Potwierdza to najnowszy raport Gemius „E-commerce w Polsce 2019”.

Jeszcze nie tak dawno ciężko nam było sobie wyobrazić kupowanie ubrań i butów bez ich przymierzenia i obejrzenia. Dziś kupujemy online produkty spożywcze, meble, pralki, zmywarki, opony, a nawet samochody. Klientów na rynku sprzedaży online wciąż przybywa, a ich grono nadal będzie się powiększać. Doceniamy nie tylko całodobową dostępność internetowych zakupów, ale również wygodę, niepodważalną oszczędność czasu i bądź, co bądź nieograniczony wybór produktów w cenach, których sklepy stacjonarne nie są nam często w stanie  zaoferować.

Własny sklep internetowy to doskonały pomysł na biznes. Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce, wycenianym w tej chwili na około 50 mld zł. Prognozuje się, że do końca 2020 roku wartość tego sektora może wzrosnąć do 70 mld złotych. Rosną też szanse na rozwój e-biznesu, dlatego inwestycja we własny sklep online może okazać się strzałem w dziesiątkę.


Jeżeli szukasz specjalisty w branży internetowej – zapraszam do skorzystania z formularza kontaktowego w zakładce kontakt.


Żródło: www.redcart.pl